Marketing automation klinkt prachtig. Je CRM automatiseren zodat je met minder inspanningen het maximale uit je CRM haalt. Maar is dit wel mogelijk? Wat heb je ervoor nodig en wat heb je al in huis? Het is essentieel om te weten waar je staat in de wereld van CRM, klantprocessen en hoe relevant je huidige klantcommunicatie is. Hoe draagt dit momenteel bij aan jouw commerciële doelstellingen?
Natuurlijk wil je niet continu achter de feiten aanlopen, dat begrijpen we. Daarvoor zijn wél enkele investeringen nodig. Dan weet je zeker dat je écht het maximale uit jouw CRM haalt met op feiten gebaseerde, geautomatiseerde marketing.
DICE: dé manier om het maximale uit jouw CRM te halen
DICE staat voor Data, Intelligence, Campaigns en Execution. Deze 4 onderwerpen zijn de bouwstenen voor een stapsgewijze verbetering van jouw CRM. Soms is het niet nodig om alle 4 de onderdelen aan te pakken, maar is het verstandiger om in te stappen op een onderdeel dat de meeste verbetering nodig heeft.
Data. Het is belangrijk dat de betrouwbaarheid van je klantdata continu wordt gemonitord. Door het controleren, corrigeren en aanvullen van je gegevens zorg je dat de kwaliteit van je klantenbestand hoog blijft.
Intelligence. Met Intelligence voorspellen we klantgedrag door middel van algoritmes en voorspelmodellen. Hierdoor weet jij wanneer je klant een bepaalde behoefte heeft en kan je daar relevant op inspelen.
Campaigns. Creëer content en zet campagnes op om jouw klanten maximaal te binden, boeien en uiteindelijk te laten converteren. Uiteraard gebaseerd op betrouwbare input vanuit je databestand.
Execution. Het daadwerkelijk verzenden, evalueren en optimaliseren van de aanbiedingen die de klanten volledig op maat en op tijd ontvangen.
Het doel van DICE is om alle onderdelen van jouw CRM-proces te verbinden, zodat jouw CRM continue zekerheid biedt. Met actuele en complete klantdata laat je jouw CRM-proces geen toevalstreffer zijn. Zorg voor kwaliteit en betrouwbaarheid in jouw bestaande klantenbestand en behaal het maximale rendement.
Wat zijn de voordelen van DICE voor jou?
Bovenstaande is leuk, maar wat levert het jou nu concreet op? Wel zo belangrijk. Daarom vatten we het graag voor je samen. Kies jij ervoor om DICE in te zetten? Slimme keuze, want dat levert je de volgende voordelen op.
- Minimale verkeerd geadresseerde communicatie door hoge datakwaliteit;
- Meer omzet per klant door op het juiste moment passend in te spelen op de klantbehoefte;
- Niet meer achter de feiten aanlopen: jij bent in full control over jouw CRM en hebt alles inzichtelijk en actueel;
- Verbeterd bedrijfsimago door relevantere communicatie;
- Alle verkoopkansen duidelijk in kaart hebben én tijdig actie kunnen ondernemen.
DICE is een product van CDDN & Key Figures
Zoals altijd staat de kwaliteit van onze diensten voorop. Wij geloven dat het beste resultaat wordt geleverd door samen te werken met partners die expert zijn in hun vakgebied. Daarom besloten wij onze krachten te bundelen met Key Figures.
Key Figures zijn experts in data gestuurde marketing & sales. Altijd bezig met meetbaar zijn en maken. Waar CDDN dé expert in data(kwaliteit) is, richt Key Figures zich voortdurend op de dynamiek in klant- en prospectbestanden. Daardoor voorspellen ze gedrag waarmee jij nieuwe klanten werft, bestaande klanten ontwikkelt én rendabele klanten behoudt. Door onze krachten te bundelen hebben we dus alles in huis om jouw CRM maximaal trefzeker te maken.
Waarom tijd, moeite en geld stoppen in het binnenhalen van nieuwe leads, terwijl je zoveel leads in je CRM hebt waar je meer uit kunt halen?
Wil je weten of DICE iets voor jouw bedrijf is? Neem dan eens contact met ons op.