VerifyMe

‘Hét modulaire ecosysteem voor het online registreren en monitoren van klanten’

Steeds meer producten en diensten worden online gekocht. Het wordt daarmee steeds belangrijker voor aanbieders van onder andere verzekeringen, telecom en kansspelen om de identiteit en solvabiliteit van klanten te controleren. Want is de klant wel wie hij zegt dat hij is? Mag hij een product of dienst wel afnemen? En kan hij deze überhaupt betalen?

VerifyMe is ons ecosysteem voor het online registreren en monitoren van (nieuwe) klanten en geeft antwoord op deze vragen. Het naadloze registratieproces van VerifyMe bestaat uit een diversiteit aan services waaronder e-mail verificatie, adresgegevens, iDIN naw check, IBAN-naam check, identiteitsbewijs controle en diverse (achtergrond)checks, waaronder PEP, insolventie, Cruks, onder curatele stelling, witwassen, terrorisme, verhuizingen en overlijden. Ook is het mogelijk om branche specifieke services en checks toe te voegen aan of weg te laten in het registratieproces. 

Klanten kunnen zich razendsnel registreren, vaak al binnen 2 minuten.

Minder afhakers door naadloos en intuïtief registratieproces.

Eigen dashboard met gedetailleerde management informatie.

Realtime meekijken bij het registratieproces en direct contact opnemen met uw klanten.

Ongoing monitoring: altijd de meest actuele gegevens van uw klanten en voldoen aan de wettelijk verplichte controle op PEP en Sanctielijsten.

Door onze goedkope en razendsnelle NATEGIS-check in tot 90% van de registraties geen duurdere iDIN check nodig.

Uw data veilig gescheiden, eventueel op eigen server: u deelt uw gegevens nooit met derden!

Voldoen aan de Nederlandse wet- en regelgeving.

Uniek
Wat VerifyMe ook uniek maakt is onze goedkope en razendsnelle NATEGIS-check. Hiermee kan de duurdere iDIN check via de bank in tot 90% van de registraties worden overgeslagen.

Dashboard
Via een dashboard ontvangt u doorlopend gedetailleerde managementinformatie en kunt u real-time meekijken met het registratieproces van klanten. Gaat er iets niet naar wens? Dan kunt u direct contact opnemen met uw klant om deze met het registreren te helpen.

Op maat gemaakt
VerifyMe kan ook als white label en is volledig in uw look & feel aan te passen (eigen logo, kleuren en huisstijl). U deelt vanzelfsprekend geen gegevens. De data is per aanbieder volledig gescheiden. Het is zelfs mogelijk dat u een eigen dedicated server krijgt. Het registratieproces is op maat gemaakt. U kiest zelf welke services en checks u aan uw registratieproces wilt toevoegen of wilt wilt weglaten. 

U bepaalt zelf wat u toevoegt aan het registratieproces:

Het registratieproces begint bijna altijd met het verifiëren van het e-mailadres. Hiervoor laten we uw klant zijn e-mailadres invullen, waarna hij via de mail een verificatiecode ontvangt. 

Vervolgens vult uw klant zijn postcode en huisnummer in, waarna de overige adresgegevens door VerifyMe razendsnel worden opgezocht en aangevuld. 

VerifyMe leest een identiteitsbewijs zoals paspoort, ID-kaart of rijbewijs. Deze wordt in 98 procent van de gevallen al de eerste keer succesvol gelezen. De ingescande gegevens worden via OCR techniek omgezet naar tekst en kunnen eventueel nog door de klant handmatig worden verbeterd. Heeft uw klant geen camera in zijn computer of laptop, dan kan een ID-document ook gemakkelijk via een smartphone worden gescand, waarbij het BSN-nummer en de pasfoto automatisch worden vervaagd.

Wat VerifyMe ook uniek maakt, is onze goedkope en razendsnelle NATEGIS-check. Deze voeren we uit op vrijwel alle Nederlanders boven de 18 jaar. Bovendien machtigen onze legitieme belangen ons (of onze externe verificatieproviders) om uw identiteit te verifiëren bij uw mobiele telefoonprovider, ter voorkoming van fraude en identiteitsdiefstal. Hierdoor is de duurdere iDIN-check via de banken in tot 90% van de registraties niet meer nodig. Deze check wordt volledig op de achtergrond uitgevoerd, waardoor uw klant hier niets van merkt. Is NATEGIS-check succesvol, dan kan de iDIN check worden overgeslagen, zo niet, dan wordt de iDIN check alsnog gedaan.

Met de iDIN naw check worden naam, adres en woonplaats via de bank gecontroleerd. Dit is dus alleen nodig in het geval dat de NATEGIS controle niet slaagt. Inmiddels zijn we al zover dat de iDIN check in 90% van de registraties al wordt overgeslagen. Dat scheelt natuurlijk flink in de kosten.

Om de kans op fraude en vergissingen van uw klant te minimaliseren kunnen we een IBAN-naam check uitvoeren. Hiermee worden onbedoelde overboekingen naar verkeerde of frauduleuze begunstigden uitgesloten.

Maar dat is nog niet alles. VerifyMe biedt ook checks op onder andere PEP, sanctielijsten, insolventie, onder curatele stelling, verhuizingen en overledenen. Veel van deze checks worden op de achtergrond uitgevoerd zonder dat uw klant daar hinder van ondervindt. Ook branche specifieke services en checks kunnen worden toegevoegd aan het registratieproces zoals Cruks.

Connectie verloren? Geen probleem!

VerifyMe onthoudt exact welke stappen door de klant zijn doorlopen tijdens het registreren. Mocht iemand tijdens het registratieproces zijn browser verlaten of de connectie met internet verliezen, dan kan de registratie op hetzelfde punt worden hervat. 

Insolventie
Wat niet verplicht is, maar vaak cruciaal voor uw zorgplicht, is de automatische controle op insolventie die in VerifyMe is ingebouwd. Hiermee hebben we al tienduizenden personen uit de databases gefilterd en behoed voor aankopen die ze eigenlijk niet kunnen betalen. 

Ongoing Monitoring
VerifyMe monitort en actualiseert uw klantgegevens. We controleren doorlopend de geldigheid van identiteitsbewijzen en op eventuele wijzigingen in PEP-status, sanctielijsten, insolventie en adres. Daarnaast geven wij het u door als een klant is overleden.

Wet- en regelgeving
Ook niet geheel onbelangrijk: VerifyMe zorgt ervoor dat u volledig voldoet aan de Nederlandse wet- en regelgeving.

Meer weten?
Neem dan contact op met Martijn de Boer op +31 (0) 88 8357000 of vul onderstaand formulier in.